Ładowanie...

Czy uczenie maszynowe może pomóc w automatyzacji procesu ustalania cen?

Metody uczenia maszynowego dokonują analizy dotychczasowych danych sprzedażowych na potrzeby prognozowania przyszłej sprzedaży w zależności od proponowanych pułapów cenowych. Zaawansowane algorytmy systematycznie analizują nie tylko aktualne trendy rynkowe oraz ceny proponowane przez konkurencyjne podmioty, ale też stale zmieniające się potrzeby samych klientów. Na podstawie takich czynników ceny ustalane są w sposób całkowicie automatyczny, co umożliwia maksymalizację osiąganych zysków.

Wdrożenie systemu uczenia maszynowego nie oznacza wyeliminowania kompetencji człowieka i jego eksperckich decyzji. Systemy uczenia maszynowego mogą wręcz współistnieć i współpracować z zespołami ludzkimi. Co ciekawe, można nawet tak skonfigurować odpowiednie rozwiązania, aby umożliwić porównywanie efektywności metod maszynowych z efektywnością działań ludzkich.

Czy “maszyna” zawsze wygra z “człowiekiem”? Nie zawsze, ale w zdecydowanie przeważającej większości przypadków. Zawsze natomiast sposób “rozumowania” maszyny będzie obiektywny i pozbawiony ludzkich słabości. System oparty na uczeniu maszynowym będzie bowiem działał w sposób całkowicie wolny od przemęczenia, wahań nastrojów oraz chwilowych emocji. W dłuższej perspektywie podejmie więc na pewno więcej trafnych decyzji niż zespół ludzki.

Czy jesteście już gotowi na tego typu rozwiązania? Czy jednak intuicja i wiedza fachowa człowieka gwarantują Waszym zdaniem wyższą trafność decyzji? Porozmawiajmy o tym. Jesteśmy bardzo ciekawi Waszych opinii. Zapraszamy - skontaktujcie się z nami!.