Ładowanie...

Czy dzięki metodom sztucznej inteligencji można profilować klientów?

Termin “profilowanie” oznacza określanie typu klienta na podstawie związanych z nim danych celem dostosowania prezentowanej mu oferty do jego aktualnych potrzeb. Dane o kliencie pochodzić mogą bezpośrednio od niego samego, ale mogą też zostać pozyskane na podstawie analizy jego dotychczasowych zachowań w sieci. Metody sztucznej inteligencji umożliwiają analizę zachowań klientów w oparciu o gromadzone na bieżąco olbrzymie ilości informacji na ich temat. Dostosowanie oferty do potrzeb klienta odbywa się w efekcie w sposób całkowicie automatyczny i zapewnia jej maksymalną zgodność z oczekiwaniami nabywcy.

Warto przy tym pamiętać, że tworzenie wzorców i sylwetek klientów może z jednej strony bardzo pozytywnie wpływać na wyniki ekonomiczne, a z drugiej strony musi ono odbywać się w zgodzie z obowiązującymi przepisami prawa (szczególnie tymi, związanymi z RODO). Analiza obszernych zbiorów danych o klientach – a następnie tworzenie “sylwetek” powtarzalnych typów klientów – może bez wątpienia zwiększyć sprzedaż na platformach e-commerce czy też zminimalizować straty – na przykład w bankowości czy ubezpieczeniach. Region pochodzenia, schemat zachowań o określonej porze roku, płeć czy wiek to tylko kilka spośród praktycznie nieograniczonej liczby parametrów, które metody sztucznej inteligencji pomogą pomóc nam przeanalizować celem kategoryzacji naszych klientów. Metody sztucznej inteligencji pomogą nam również odkryć nieznane dotychczas zależności pomiędzy zachowaniami naszych klientów, dzięki czemu będziemy w stanie sięgnąć daleko poza dotychczasowe możliwości profilowania.

Czy myśleliście o zdefiniowaniu typów zachowań Waszych klientów? Czy jesteście przekonani, że dobrze ich znacie? Porozmawiajmy o tym. Jesteśmy bardzo ciekawi Waszych opinii. Zapraszamy - skontaktujcie się z nami.